CAT DE IMPORTANTA ESTE OPTIMIZAREA UNUI SITE, SEO ?

01-07-2019   |   by dragan vlad   |   seo

Din momentul in care avem un site, incepem sa ne gandim la SEO. La ce foloseste ? Chiar am nevoie de SEO ? Ce poate face SEO pentru mine ? Cat costa ?

La o cautare pe internet vei gasi o multime de termeni si definitii unele mai pe inteles altele extrem de tehnice. Voi cauta, pentru a raspunde la intrebari, sa fac o paralela intre un website si un magazin normal. Vanzarea unui produs sau serviciu de pe un site sau dintr-o locatie fizica nu difera asa mult precum am crede.

Daca as dori sa am un magazin de succes primul lucru care imi trece prin minte este locatia. Pe o strada principala unde trec multi oameni si unde sansele ca cineva sa-mi calce pragul sunt mari. Desigur sunt constient ca aceasta dorinta atrage dupa sine costuri mai mari dar sper si in vanzari care sa le acopere.

Pentru un website cea mai buna locatie e prima pagina din Google. E strada principala a site-urilor, e locul cu cel mai mare trafic, e locul de unde e cel mai probabil ca un cumparator sa-ti acceseze site-ul. Asa cum exista costuri pentru ca un magazin sa fie pe strada principala, pentru ca un site sa fie pe prima pagina in cautarile Google trebuie investita multa munca si ceva bani.

Exista doua moduri de a ajunge pe prima pagina. 

1. PPC (PayPerClick) - platesti pentru ca Google sa-ti trimita site-ul pe prima pagina a cautarilor. Plata se face doar daca un utilizator iti acceseaza site-ul, in limita in care licitezi. Aceasta metoda este cel mai rapid mod de a te afla in fruntea cautarilor in Google. Dar are o mare problema: in momentul in care nu mai platesti site-ul tau dispare din nou din prima pagina. Aceasta metoda pune site-ul pe prma pagina DAR NU DA ASIGURARI CA VA FI VIZITAT.

2. Optimizarea site-ului pentru pentru a fi gasit si pozitionat in topul cautarilor, prin trafic organic, fara plati catre Google. Google ne citeste site-ul si printr-o tehnologie foarte complexa determina unde va fi pozitionat site-ul in cautari. Ce vrea Google de la site-ul nostru ? Care sunt criteriile sale ? Conform Google, in aceasta etapa "continutul e rege". Asta inseamna multa informatie de calitate pe site, descrieri si desigur un blog. Diferite metode de optimizare (SEO) ne ajuta sa gasim cuvintele potrivite pentru continutul nostru astfel incat acestea sa se potriveasca cu ceea ce cauta clientii. Aceasta abordare desi implica mult mai multa munca are doua avantaje majore si un dezavantaj. In primul rand odata ce site-ul urca in clasamentul Google el ramane (iarasi cu ceva munca) acolo. Un alt avantaj este costul mult mai scazut. Ca dezavantaj este timpul. O crestere de acest gen a site-ului dureaza. Uneori poate dura luni pentru ca un site sa-si atinga potentialul maxim.

Sa presupunem ca, in sfarsit site-ul, nostru a ajuns pe prima pagina a cautarilor Google. Acum avem magazin pe strada principala. O multime de oameni vad site-ul nostru si pot decide sa-l acceseze. Din nou avem nevoie de optimizarea site-ului (SEO). Este o mare diferenta daca intrarea pe site se face rapid sau dureaza foarte mult ca site-ul sa fie accesibil.  Timpul de incarcare al site-ului poate determina daca utilizatorul ramane pe site sau il abandoneaza. Acelasi timp de incarcare este un criteriu major pentru Google in pozitionarea site-ului in clasament. Exista diverse tehnici SEO pentru a optimiza timpul de accesare al site-ului.

Odata intrat pe site consumatorul trebuie sa aiba o experienta placuta incepand cu aspectul site-ului, cu navigarea si gasirea informatiilor si produselor. Aceasta experienta va determina daca un client abandoneaza site-ul sau va cauta si in viitor acest site. Exista o multime de tehnici SEO care implementate corect vor putea face dintr-un vizitator un client, apoi un client fidel, sau chia un client care iti va recomanda site-ul.

Un punct extrem de important in clasificarea site-urilor il reprezinta accesibilitatea acestuia in raport cu persoanele cu dizabilitati de vedere sau auditive. Tehnologia actuala permite "citirea" site-ului pentru acest gen de persoane. Dar cum citesti o poza, un link sau un buton?  La aceasta intrebare ne raspunde tot SEO prin diferitele tehnici puse la dispozitie. 

Dupa cum se observa, in orice etapa, fie ca e vorba de atragerea consumatorilor pe site, sau convingerea acestora sa plateasca pentru un produs sau serviciu SEO ne ofera metodele necesare pentru a maximizarea potentialului ste-ului nostru.

Optimizarea unui site este o munca complexa si continuua. Evolutia tehnicilor de vanzari, modificarea continuua a cerintelor Google, periodicitatea produselor fac din optimizarea unui site o meserie cu norma intreaga.

In final, insa, merita investitia (costurile cu SEO pot fi trecute la investitii si nu la cheltuieli) vei avea un site care apare in cautari VEI AVEA MAGAZIN PE STRADA PRINCIPALA. Dar mai mult decat atat vei avea CLIENTI FIDELI.

seo
Cele mai noi
CAT DE IMPORTANTA ESTE OPTIMIZAREA UNUI SITE, SEO ?

Din momentul in care avem un site, incepem sa ne gandim la SEO. La…

CE POATE FACE UN SITE WEB MODERN PENTRU TINE

Un website este locul de unde consumatorul obtine informatii despre…

DE CE AFACEREA TA ARE NEVOIE DE UN WEBSITE ?

Comportamentul consumatorilor s-a modificat in decursul timpului pentru…

0 Comentarii
Scrie un comentariu